“An AI-Based English Education Platform during the COVID-19 Pandemic,” Universal Access in the Information Society, 2024. (with Hyungna Oh, Hansuk Um, and Dain Choi)
'코로나19 이후 계층 간 불평등 및 사회이동성 추이와 정책적 시사점', 국민경제자문회의 지원단 정책용역보고서, 고려대학교 산학협력단, 2023. (김경근, 심재휘와 공저)
'행복 공부: 나의 파랑새를 찾아서', 생각의힘, 2023.
한국의 극저출산에 대한 미시경제학적 분석과 대응방향, 경제발전연구, 제28권 4호, 2022.
「인공지능 영어 말하기 프로그램의 효과성 분석: AI펭톡 시범학교 성과 분석 결과」, 교육방법연구, 제33권 제3호, 2021. (엄한숙, 오형나, 최다인과 공저)
“Intergenerational mobility and the role of education in Korea,” David Neumark et al. (ed), Human Capital Policy: Reducing Inequality, Boosting Mobility and Productivity, Edward Elgar, 2021, pp.12-53.
「우리는 왜 학교에 가는가?: 온라인학기가 대학 신입생에 미친 효과」, 교육방법연구, 제32권 제4호, 2020, pp.651-678.
「체제전환국 주민의 행복과 사회자본에 관한 연구」, 「국제지역연구」, 23(3), 2019. 6, pp.123-157. (최창용, 우혜영과 공저)
「전략적 사고능력과 행복」, 「경제학연구」, 제67집 제2호, 2019년 6월, pp. 151-194. (우수학술지)
“Income Inequality and the Demand for Redistribution: A Test of Alternative Theories,” Journal of Economic Research 24, 2019, pp. 67-89. (with Sam-Ho Lee)
「4차 산업혁명과 한국 교육의 대전환」, 학예연구보고서, 기획재정부・글로벌지식협력단지・한국개발연구원, 2019.
“After-School Classes in Korea: Effects on the Demand for Private Tutoring and Academic Performance," in John Karl Scholz et al. (eds.), Social Policies in an Age of Austerity, Edward Elgar, 2015.
“Intergenerational Transfers and Old-Age Security in Korea,” in Takatoshi Ito and Andrew Rose (eds.), The Economic Consequences of Demographic Change in East Asia, NBER - East Asia Seminar on Economics, Volume 19, University of Chicago Press, 2010.
「사교육비 지출에 영향을 주는 학교 특성의 분석」, 「노동경제논집」, 32(3), 한국노동경제학회, 2009. 12.
「한국의 세대 간 경제적 이동성 분석」, KDI 정책연구시리즈 2009-03, KDI, 2009. 12.